torsdag 5. februar 2015

PHOTOSHOP - POP ART

Hei! Nå har vi nettopp startet på en ny oppgave i faget trykk & foto. Vi skal redigere bilder i photoshop, og dette skal vi lære av tre studenter som er på besøk hos oss i fire uker fremover.

Det første prosjektet vi skal gjøre i photoshop er pop art. Pop art har kjennetegn som sterke farger, enkle uttrykk. Pop art er inspirert av tegneserier og avisfotografier, og kjente personer blir ofte brukt til pop art-uttrykk. Man ser det som oftest som bilder, men kan også være skulpturer.

Eksempel på hvordan pop art kan se ut (Marilyn Monroe):

























Her er min redigering (orginalbilde):

























Redigeringen i photoshop:

























Dette var første gangen jeg noengang har prøvd photoshop. Jeg var helt fersk og kunne absolutt ingenting! Hvis dere ser nøye på redigeringsbilde(pop art-bilde), kan dere se at jeg fått en rosa strek i ansiktet. Ikke skjønner jeg hvordan jeg har fått til det, og heller ikke hvordan jeg får det vekk, for da pusser jeg ikke bare bort streken, men også ansiktsbakgrunnen.

Jeg er ikke 100% fornøyd, men til at dette er første gangen jeg har prøvd photoshop, tenker jeg at det er ok at bilde ikke er helt slik jeg skulle ønske. Øvelse gjør mester!

Det jeg synes var vanskelig med oppgaven var å være helt nøyaktig med alle streker, spesielt detaljer i ansiktet, for så vidt over alle andre steder også. Alt i alt synes jeg oppgaven var morsom, man får lære noe nytt, og man kan se framgang fra gang til gang hvis man jobber jevnlig med dette. Gleder meg til å lære mer om photoshop!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar